vrijdag 24 september 2010

Buntgras

Stug, zachtgrijs/groen gekleurd: het buntgras

Nog zo'n taaie pionier. Het gras is zelfs zo taai dat geen dier het wil eten. Ik vond de kleine polletjes tussen het mos in het gebied direct links van de ingang de Zilk (over het hekje klimmen!). De mossen knisperen er zo leuk onder je voeten en het loopt heerlijk zacht. Moet ze nog 'ns op de foto zetten. Meestal denk je 'doe ik op de terugweg wel', maar dat komt er dan niet meer van. Maar ineens verschenen dus de polletjes buntgras tussen het rendier- en sterretjesmos. Stug, mooi zachtgrijs/groen gekleurd. Hoe mooi een kaal lijkend stukje grond kan zijn!

UPDATE:
Tijdens de wandeling van 27 september zag ik op de zanderige plekken in het duin overal de mossen en plukjes buntgras uit de grond schieten naast en tussen het helmgras. Schitterend mooi buntgras met dauwdruppels..... wanneer is mijn camera nou eens gerepareerd, zodat ik de macrolens weer kan gebruiken?!

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen